titoli, abstracts, parole chiave >>>
Items where Discipline is "Area 13 - Scienze economiche e statistiche > SECS-P/08 Economia e gestione delle imprese"
Up a level
Export as [feed] RSS 2.0 [feed] RSS 1.0 [feed] Atom
Group by: Creators | Item Type
Jump to: B | D | F | P | R | U
Number of items at this level: 23.

B

Brida, Juan Gabriel and Del Chiappa, Giacomo and Meleddu, Marta and Pulina, Manuela (2014) A Comparison of residents’ perceptions in two cruise ports in the Mediterranean Sea. Journal of Tourism Research, Vol. 16 (2), p. 180-190. eISSN 1522-1970. Article.

Brida, Juan Gabriel and Del Chiappa, Giacomo and Meleddu, Marta and Pulina, Manuela (2012) Cruise tourism externalities and residents’ support: a mixed approach. Economics, Vol. 6 (40). eISSN 1867-8009. Article.

D

Dalli, Daniele and Romani, Simona and Gistri, Giacomo (2006) Brand dislike: representing the negative side of consumer preferences. Advances in Consumer Research, Vol. 33 , p. 87-95. ISSN 0098-9258. Article.

Del Chiappa, Giacomo and Ladu, Maria Gabriela and Meleddu, Marta and Pulina, Manuela (2012) Analysing the factors influencing visitors' satisfaction at a museum: the role of socio-demographic characteristics, motivations and visit experience. Mercati e competitività, Vol. 4 , p. 17-32. ISSN 1972-4861. Article.

F

Ferrucci, Luca and Porcheddu, Daniele (2002) Start up ed evoluzione di un distretto dell'ICT: il caso dell'area cagliaritana. Economia Marche, Vol. 21 (3), p. 105-132. ISSN 0391-5271. Article.

P

Pinna, Antonio <1963- > and Pugliatti, Maura and Porcheddu, Daniele (2011) Asymmetric color perception in the shopping aisle: some implications for merchandising. Acta Ophthalmologica, Vol. 89 (s248). eISSN 1755-3768. Article.

Pinna, Mariella (2011) Rapporti tra etica ed economia in una prospettiva di consumo critico. Doctoral Thesis.

Piredda, Margherita (2009) Peer production ed openness: aspetti istituzionali, profili giuridici ed implicazioni strategiche. Doctoral Thesis.

Porcheddu, Daniele (2006) Caratteristiche dei soci e stabilità della base sociale delle cooperative agricole. Rivista di economia agraria, Vol. 61 (2), p. 191-212. ISSN 0035-6190. Article.

Porcheddu, Daniele (2001) Caseifici cooperativi: una formula vincente? Rivista della cooperazione (2), p. 159-171. ISSN 0392-7210. Article.

Porcheddu, Daniele (2004) Centres historiques et réforme e du commerce en Italie: une mesure du rôle des lobbies entrepreneuriaux locaux. Organisations et territoires, Vol. 13 (1), p. 59-63. ISSN 1493-8871. Article.

Porcheddu, Daniele (2005) Cooperative e altre forme d'impresa: un'analisi istituzionale introduttiva. Rivista della cooperazione (1), p. 20-28. ISSN 0392-7210. Article.

Porcheddu, Daniele (2006) Economia e storia dell'allevamento in Sardegna attraverso un manoscritto inedito dell'economista Gavino Alivia (1886-1959). Rivista di storia dell'agricoltura, Vol. 46 (1), p. 117-154. ISSN 0557-1359. Article.

Porcheddu, Daniele (2007) Il Periodo sassarese di Paolo Sylos Labini (1956-1958). Il Pensiero economico italiano, Vol. 15 (1), p. 165-172. ISSN 1122-8784. Article.

Porcheddu, Daniele (2008) L'Economia dell'allevamento ovino in Sardegna negli anni Trenta : attualità  dell'analisi dell'economista Gavino Alivia (1886-1959). Cagliari, Industrie grafiche Sainas. p. 67 (Collana di studi della Coldiretti Sardegna). Book.

Porcheddu, Daniele (2003) L'Istituzione cooperativa come strumento di ingegneria sociale: il caso del settore caseario in Sardegna. Rivista della cooperazione (4), p. 31-44. ISSN 0392-7210. Article.

Porcheddu, Daniele and Atzeni, Gianfranco Enrico and Bicego, Manuele (2007) Ordinamenti dimensionali d'imprese attraverso metodologie multiple classifier systems (MCS). Economia e politica industriale, Vol. 4 , p. 71-94. ISSN 0391-2078. Article.

Porcheddu, Daniele and Usai, Antonio and Venturi, Alberto (2011) Nonverbal stimuli in a virtual aisle: does the shelf you choose matter? The International Review of Retail, Distribution and Consumer Research, Vol. 21 (3), p. 215-231. eISSN 1466-4402. Article.

Porcheddu, Daniele and Venturi, Alberto (2011) Choices from identical options in a virtual shopping aisle. The Open Business Journal, Vol. 4 , p. 36-45. eISSN 1874-9151. Article.

Presenza, Angelo and Del Chiappa, Giacomo and Sheehan, Lorn (2013) Residents’ engagement and local tourism governance in maturing beach destinations: evidence from an Italian case study. Journal of destination marketing and management, Vol. 2 (1), p. 22-30. ISSN 2212-571X. eISSN 2212-5752. Article.

Pulina, Manuela and Meleddu, Marta and Del Chiappa, Giacomo (2013) Residents' choice probability and tourism development. Tourism Management Perspectives, Vol. 5 , p. 57-67. ISSN 2211-9736. Article.

R

Romani, Simona (2006) Price misleading advertising: effects on trustworthiness toward the source of information and willingness to buy. Journal of Product & Brand Management, Vol. 15 (2), p. 130-138. ISSN 1061-0421. Article.

U

Usai, Antonio (2009) La Valutazione dei sistemi produttivi: la customer satisfaction nei sistemi turistici. Doctoral Thesis.

This list was generated on Fri Aug 1 09:47:33 2014 CEST.