titoli, abstracts, parole chiave >>>
Promozione della partecipazione, della salute e del ben-essere sociale con le comunità educanti territoriali: persone, famiglie, istituzioni in una prospettiva di interezza delle politiche pubbliche

Porcu, Stefania (2014) Promozione della partecipazione, della salute e del ben-essere sociale con le comunità educanti territoriali: persone, famiglie, istituzioni in una prospettiva di interezza delle politiche pubbliche. Doctoral Thesis.

[img]Full text disponibile come Audio (MP3) Richiede visualizzatore di PDF come GSview, Xpdf o Adobe Acrobat Reader
40Mb
[img]
Preview
Full text disponibile come PDF Richiede visualizzatore di PDF come GSview, Xpdf o Adobe Acrobat Reader
8Mb
[img]Full text disponibile come Audio (MP3) Richiede visualizzatore di PDF come GSview, Xpdf o Adobe Acrobat Reader
411Mb
[img]Full text disponibile come Audio (MP3) Richiede visualizzatore di PDF come GSview, Xpdf o Adobe Acrobat Reader
425Mb
[img]Full text disponibile come Audio (MP3) Richiede visualizzatore di PDF come GSview, Xpdf o Adobe Acrobat Reader
359Mb
[img]Full text disponibile come Audio (MP3) Richiede visualizzatore di PDF come GSview, Xpdf o Adobe Acrobat Reader
233Mb
[img]Full text disponibile come Audio (MP3) Richiede visualizzatore di PDF come GSview, Xpdf o Adobe Acrobat Reader
30Mb
[img]Full text disponibile come Audio (MP3) Richiede visualizzatore di PDF come GSview, Xpdf o Adobe Acrobat Reader
285Mb
[img]Full text disponibile come Audio (MP3) Richiede visualizzatore di PDF come GSview, Xpdf o Adobe Acrobat Reader
35Mb

Abstract

The research thesis Promotion of participation, health and social well-being with educating local communities. Persons, Families, Insitutions in the context of public policies presents the results of a wide range of socio-pedagogical activities with communities. Data concerning the social context of reference of this study shows that services, professions, disciplinary gestures are often self-referential and that quite narrow and deterministic interpretations of socio-educational dynamics are not adequate to deal with nonlinear inconveniences,needs and desires of the people. Therefore, social actions and educational interventations in Sardinia appear often fragmented, dis-combined and the public policies disorganized and disconnected. The research has been inspired by a pedagogy of dialogue, by Freire’s action-praxis posture and by the action-research approach. On such premises, this work presented promoted and co-activated in the Sardinian territory a process aimed at co-construction of educating local communities as places of pro-life engines of dialogic processes and relationships among persons, families, communities, institutions and territories. Health promotion combined with the promotion of social participation,culture,active citizenship and the entirety of public policies have given life to local educational alliances aimed at co-generated responses of the whole community which are strictly connected with perceived needs of local populations, in order to activate an “Inclusive Welfare”.

Item Type:Doctoral Thesis
ID Code:9558
Contributors:Merler, Alberto
Publisher:Università degli studi di Sassari
Uncontrolled Keywords:Well-being, health promotion, participation
Subjects:Area 14 - Scienze politiche e sociali > SPS/08 Sociologia dei processi culturali e comunicativi
Divisions:001 Università di Sassari > 01-a Nuovi Dipartimenti dal 2012 > Scienze Politiche, Scienze della Comunicazione e Ingegneria dell'Informazione
Cicli, scuole e corsi:Ciclo 25 > Scuole > Scienze sociali > Fondamenti e metodi delle scienze sociali e del servizio sociale
Deposited On:03 Apr 2014 10:45

I documenti depositati in UnissResearch sono protetti dalle leggi che regolano il diritto d'autore

Repository Staff Only: item control page